No icon

Як не позбавити дитину бажання малювати?

Багато хто в дитинстві любить малювати, але з віком перестають відчувати тягу до творчості. NEWS 365 розкаже, як правильно хвалити дитину за малюнки, як підтримати її, якщо картинка вийшла не дуже, і як не заважати їй малювати.

Чому малювання важливо для дітей

Всі діти завжди малюють – це закладено в них природою. Якщо дитина хоче дивитися тільки мультики, це означає, що у неї є якісь проблеми, і варто їх обговорити. Малювання для дитини – це спосіб пізнання.

Батькам потрібно підтримувати це прагнення, не заважати, довіряти, поважати і бути чуйним. У процесі – бути поруч, тому що маленьким дітям, наприклад, хочеться, щоб батько був з ними в безпосередній близькості.

Коли діти маленькі, за два-три роки, вони малюють «каля-маля», і це те, що вони і повинні малювати. Треба дати їм свободу та поважати їх природне зростання. Якщо давати дітям свободу, вони самі переходять від одного етапу до іншого без допомоги дорослого. Найголовніша цінність у малюванні – це розуміння себе, самовираження і творчість.

Потім, у чотири-п'ять років, вони починають малювати умовно-фігуративно: коли дитина робить усе ще «каля-маля», а мамі розповідає, що у неї там замок. Потім, до семи років, дитина починає займатися фігуративним малюванням. Тоді вона стикається з якимись очікуваннями від свого малюнка, з малюнками інших дітей, які їй найбільше подобаються, і починається фрустрація.

Як оцінювати дитячі малюнки

Діти весь час підходять до мами, показують свої малюнки і запитують, як їй малюнок. Буває, мама, не повертаючись, відповідає, що дуже красиво. Але цього недостатньо: дитині потрібна увага – щоб мама зупинилася, подивилася на його малюнок, побачила її за цим малюнком.

Як розвивати творчі здібності

З дітьми різного віку можна ходити в музеї, але не варто розповідати їй виключно історичну частину. Екскурсії теж потрібно адаптувати для дітей, задавати питання «Що ти бачиш?», «Що ти відчуваєш?», «Які емоції викликає побачене?» Дітям можна показувати альбоми з роботами різних художників – це допомагає надихнутися і дізнатися, як малювали інші.

Часто діти самі краще за батьків знають, що красиво, а що ні. Дорослим треба тільки мотивувати дітей на пошук свого правильного і красивого. Дитина самостійно повинна оцінити свій малюнок. Тут важливий не тільки результат, але й процес створення та усвідомлення малюнка.

Коли дитина малює з батьками, їй потрібно бачити, що всім комфортно: ми не поспішаємо, у нас є час, ми сидимо, ми зайняті, ми творимо. Якщо мама починає метушитися і чекати, коли він закінчить, це заважає процесу.

Іноді дитина не знає, як намалювати щось, у цьому випадку не можна брати в руки олівець і малювати за нього, потрібно все пояснити словами, а точніше питаннями дізнатися про її представлення. Складну задачу можна розділити на кілька простих. Так, якщо складно намалювати собаку, потрібно запитати у дитини про те, яка форма голови у собаки, який тулуб, якого вона кольору. Не можна давати перемальовувати свій малюнок дитині, тому що, якщо у неї не вийде, вона почне переживати.

Comment